13 Ekim 2009 Salı

feraye

Daha önce bahsettiğim Naşide Gökbudak'ın Feraye isimli romanını okumayı bitirdim nihayet..Aslında birkaç gün oldu bitireli ama yazmaya pek fırsatım olmadı.Nasıl anlatacağımı bilemiyorum o kadar güzeldi ki hem sonunu merak ediyordum hemde hiç bitmesin istiyordum..
Kitabın hikayesi ; Kurtuluş savaşı sırasında bir yüzbaşı ile genç bir kızın filizlenen aşkını ve kurtuluş mücadelesini anlatıyor.Ama ben aşktan ziyade insanların savaş sırasında yaptığı fedakarlıktan ,halkın vatanseverliğinden ve işgal altındaki bir ülkenin kurtuluş mücadelesinden inanılmaz etkilendim.Savaşı belki belgesel niteliğinde okurken sıkılabilirsiniz ama bu roman içerisinde öyle olmadı.Aynı lezzette Ayşe Kulin'nin Veda isimli kitabını okumuştum.
Yakın tarihimizle ilgilenip tarih okurken sıkılıyorum diyorsanız bu kitaplar size göre.Hem roman hemde gerçeklere dayanarak anlatılmış bir yakın tarih ve kurtuluş mücadelesi.

Hiç yorum yok: